625بازدید
دیدگاه

آموزش هایپر لینک در HTML

سورنا شاپ می پسندم نمی پسندم
دسته: آموزشات, دسته: , برچسب: , تاریخ انتشار: شنبه 22 شهريور 1399 تعداد بازدید: 625
قبل از خرید

ابتدا فرم هر محصول را پر کنید سپس منتظر فروشندگان ما باشید تا به هر یک از راه های ارتباطی که در فرم پر کرده اید با شما ارتباط برقرار کنند ، با توجه به معامله دو طرفه خریدار موظف است ابتدا پول را پرداخت کند تا محصول به دستش برسد در غیر این صورت فروش محصول متوقف خواهد شد زیرا ما توانسته ایم با لوگو زرین پال در پایین سایت اعتماد شما را جلب کنیم پس جای نگرانی نیست ، اگر با تخلفی در خرید محصول از تیم فروشندگان مواجه شدید به پایین سایت مراجعه کنید و بر روی لوگو زرین پال کلیک کنید و تخلف صورت گرفته از طرف کل تیم فروشندگان سورنا را بیان کنید اگر حق با خریدار باشد مبلغ تمام و کمال به خریدار باز میگرد ، خرید محصول توسط کلیه کارت های شتاب امکان پذیر است و هر گونه فروش در سایت های دیگر قابل پیگیری خواهد بود.

  • پیگری 12 ساعته در دیسکورد و تلگرام
  • پشتیبانی 12 ساعته [پایین-راست وبسایت]
  • آموزش نصب محصولات پس از خرید
توضیحات + خرید محصول
آموزش هایپر لینک در HTML

همان طور که اطلاع داریم، ایجاد لینک یا پیوند در صفحات وب امری عادی و مرسوم است، بدین معنی که مدیران وبلاگ ها و وبسایت های مختلف معمولا آدرس صفحات همکاران یا دوستان خود را در قسمتی خاص به نحوی درج می کنند که اگر بر روی آنها کلیک کنیم، وارد آدرس مورد نظر خواهیم شد، این حالت اغلب به صورت سیستماتیک (بدون کدنویسی) انجام می شود، یعنی کافی است آدرس صفحه (سایت، وبلاگ و...) را در قسمت درج لینک به همراه سایر مشخصات وارد کنیم تا آن لینک به لیست پیوندهای ما اضافه شود، اما باید بدانیم هنگامی که صفحه وب خود را مشاهده می کنیم، خروجی نهایی به صورت کدهای HTML به مرورگر ارسال شده است، لذا آشنایی با این مبحث می تواند تا حدود زیادی به درک ما از چگونگی کارکرد لینک ها کمک کند.

ایجاد لینک با تگ a و href


تگی که در HTML و در واقع در صفحات وب برای ایجاد لینک به سایر صفحات استفاده می شود تگ a است که در کنار href کامل می شود، عبارت a مخفف anchore یا لنگر است و href مخفف Hypertext Reference یا ابر متنی است که حاوی لینک (hyperlink) به صفحه دیگری است، به مثال زیر توجه کنید.
 

در لینک ساده بالا، عبارتی که برای مقادیر href در نظر گرفته می شود، در واقع همان آدرس URL مقصد است که می خواهیم کاربر پس از کلیک بر روی متن "کلیک کنید" به آن هدایت شود.
نکته: محتوای لینک ها در حالت پیش فرض در همان صفحه فعلی نمایش داده می شوند، به عبارتی جایگزین صفحه فعلی می شوند، اما با تنظیم پارامتر target که در ادامه خواهیم دید، می توان رفتار آنها را تغییر داد.

ایجاد عنوان برای لینک یا title


تگ a با خاصیت های دیگری کامل تر می شود که از آن جمله می توان title را نام برد، استفاده از title اجباری نیست، اما می تواند از نظر بهینه بودن لینک های سایت مفید باشد.

کنترل پنجره لینک یا target


همان طور که در نکته بالا گفتیم، لینک ها به صورت پیش فرض در همان پنجره نمایش داده می شوند، اما ممکن است بخواهیم پس از کلیک کاربر، پنجره فعلی حفظ شده و به جای آن، محتوای لینک در پنجره جدیدی نمایش داده شود، بدین منظور از پارامتر دیگری به نام target استفاده می کنیم، به مثال زیر توجه کنید.

پارامتر target مقادیر متفاوتی می پذیرد که به صورت تیتروار در زیر ملاحظه می کنید.
 

مقادیر terget

blank_ نمایش محتوای لینک در پنجره جدید.
parent_ نمایش محتوای لینک در پنجره والد (معمولا در حالتی استفاده می شود که لینک از یک frame فراخوانی شود).
self_ نمایش محتوای لینک در پنجره فعلی (حالت پیش فرض).
top_ نمایش محتوای لینک در بالاترین سطح (معمولا در حالتی استفاده می شود که چند frame در صفحه وجود داشته باشد و بخواهیم محتوای لینک خارج از فریم ها و در بالاترین سطح نمایش داده شود).
نام frame برای پارامتر terget می توان نام یک frame را نیز قرار داد، بدین ترتیب محتوای لینک در داخل فریم نمایش داده خواهند شد.

ایجاد لینک به یک تصویر


hypertext یا متن حاوی لینک می تواند به صورت محتوای غیر متنی نیز باشد، به طور مثال می توان یک تصویر را با استفاده از تگ img در این قسمت درج کرد، به مثال زیر توجه کنید.

نکته: در برخی مرورگرها تصاویر لینک شده با یک خط در حاشیه مشخص می شوند، برای محو این خط حاشیه ای باید از خاصیت border با مقادیر 0 در HTML یا در حالت بهتر و استاندارد تر، در CSS استفاده کنید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





 

http://sourena-script.loxblog.com

نمایش بیشتر